Persbericht: Verlinvest bereidt zich voor op leiderschapstransitie

Nov 21, 2018

Elsene – Verlinvest, een Belgische  familiale investeringsholding, diversificatie en consumentengericht, bevestigt dat het een nieuwe stap zal zetten in haar ontwikkeling en start daarom de zoektocht naar een CEO.

Na 23 jaar betrokkenheid en een zeer succesvol track record als CEO, heeft Frédéric de Mevius, voorzitter van Verlinvest NV sinds 2012, na zorgvuldige afweging besloten om andere persoonlijke en professionele interesses na te streven. Op die manier wil hij Verlinvest voorbereiden op een nieuw leiderschap. Dit proces heeft hij opgestart samen met de Raad van Bestuur door op zoek te gaan naar een nieuwe CEO.
Op deze manier bereidt het bedrijf zich voor op haar volgende ontwikkelingsfase. De aandeelhouders zijn vastbesloten om het succesvolle traject van de langetermijn diversificatiestrategie van Verlinvest voort te zetten: vier beleggingsthema’s (Drank & Voeding, Gezondheidsdiensten, Onderwijs en Digitaal) en drie sterke geografische basissen (New York, Brussel en Singapore).

Investeringen zullen worden voortgezet aan de zijde van top-ondernemers en CEO’s in zowel groei als platformen. Vandaag beheert Verlinvest activa van meer dan € 1,6 miljard in waarde over meerdere geografische gebieden.

De raad van bestuur van Verlinvest en de aandeelhouders willen Frédéric de Mevius uitdrukkelijk bedanken voor zijn jarenlange inzet en expertise bij het ontwikkelen van Verlinvest tot de internationaal gerenommeerde private equity-speler die het vandaag is. Ze hebben vertrouwen in de belangrijke stappen die vandaag worden genomen om het ambitieuze groeipad verder te volgen waarin Frédéric de Mevius en het Verlinvest-team een belangrijke rol speelden.

Perscontact
Laura.vw@growth-inc.be
0476/25.55.93

Over Verlinvest

Verlinvest werd in 1995 opgericht als een familiebedrijf. Verlinvest is een consumentgerichte diversificatie investeringsholding. Verlinvest is gespecialiseerd in groeikapitaal met als doel de investeringen van zijn aandeelhouders voor de lange termijn te diversifiëren door private investeringen te doen in branded consumentenbedrijven in de segmenten Drank & Voeding,  Gezondheidsdiensten, Onderwijs en Digitaal.